![](/media/lib/53/flower-robotics-0cb6293f2af16bdfaff8967be912931b.jpg)
"Ożywiony" manekin
18 sierpnia 2009, 08:39Japońska firma Flower Robotics produkuje roboty wystawowe, które wykrywają obecność widzów i zaczynają przybierać zaprogramowane wcześniej pozy. Mogą demonstrować odzież i biżuterię pod różnymi kątami. W przyszłości mają odróżniać płeć i wiek klienta, a nawet rozpoznawać logo z niesionych przez niego toreb. Zebrane dane będą wykorzystywane przez sklepowy dział marketingu.
![](/media/lib/55/kill-fcd9c57e6d949b47a4356979bfe128dc.jpg)
Podprogowe negatywy
28 września 2009, 16:02Wiadomości podprogowe są najskuteczniejsze, gdy mają negatywny wydźwięk – przekonują naukowcy z Uniwersyteckiego College'u Londyńskiego.
![](/media/lib/56/noworodek-f1af9ed66835b6f22f39cb7e44f10af3.jpg)
Płaczą z akcentem
6 listopada 2009, 11:06Naukowcy zauważyli, że od pierwszych dni życia płacz dziecka nosi znamiona języka rodziców. Wg nich, oznacza to, że dziecko uczy się jego elementów jeszcze jako płód (Current Biology).